4.5.16

PENYAKIT KRONIK : Tips Bantu Pesakit Kronik Kurangkan Kos Rawatan Yang Tinggi

assalamualaikum semua..


Pada pagi ini saya mahu bawakan kepada kita semua berkenaan dengan penyakit kronik dalam negara kita khasnya.

Yang saya mahu cerita hari ini adalah tentang kos rawatannya yang tinggi dan bagaimana untuk kita meminimumkan kos tersebut.

Kalau difikirkan kos ulang alik pergi hospital, cek sana dan cek sini..itu sahaja dah cecah ribuan ringgit, kalau dah sakit kronik automatik pakai banyak duit..cara moden buat dan cara tradisional pun kita buat..

Mana aje kita dengar ada orang berubat bagus dan baik kita terus usahakan walau memerlukan duit dan kene pergi ke tempat yang jauh..kita usahakan jugak..


semuanya kerana kita mahu sihat seperti sediakala. Pantang jiran cerita kisah kawan sedara dia pergi berubat dekat perak, kedah seminggu terus baik..

Tak ke excited orang yang sakit tu dengar..besok jugak nak pergi ke sana..begitulah semangatnya untuk lekas sembuh. 

Walaubagaimanapun peringkat permulaan sakit mesti pergi ke hospital untuk cek.mesti pergi untuk sahkan betul ke sakit tu sakit ni..


kemudian barulah adanya rentetan follow up dengan doktor pakar dan sebagainya. dari situ sudah wujudnya kos rawatan..dan terus bertambah selagi sakit belum reda atau sembuh..

Jom kita lihat anggaran kos perubatan antara penyakit kronik ni.


Kalau dilihat dengan kos yang banyak angka kosong kat belakang tu..sumpah tak nak sakit tu hinggap kat kita.Tapi apakah kita memang sedang mencegah daripada semua penyakit kronik tersebut...

Penyakit yang paling popular kat malaysia ni penyakit jantung, kencing manis, strok, darah tinggi..semua tu kebanyakkannya berkait dengan gaya hidup, cara pemakanan kita..

Memang ada orang kata dah nak sakit nak buat macam mana kan..sakit tu ujian..betul semua tu..memang betul..namun penjagaan kesihatan yang baik kita yang tentukan..

Jadi apabila kita dah jaga dan kurangkan risiko untuk terkena sesuatu penyakit kronik ni kan..sekurang-kurangnya kita boleh berpuas hari dan redha kan.. 

Jika tahap penyakit kronik ini baru lagi diperingkat awal..vivix dapat membantu agar memperlahankan penyakit tersebut untuk terus lebih teruk..syaratnya dengan konsisten dan teruskan usaha untuk cepat sembuh..

Lebih baik jika vivix diamalkan sebagai langkah berjaga-jaga supaya lemak dapat dipecahkan supaya salur darah tidak tersumbat, toksin dapat dikeluarkan dari badan..

kenapa saya bercakap begini? sebab vivix adalah satu-satunya suplemen kesihatan semulajadi yang mempunyai antioksidan yang paling power dan juga membantu menggalakkan pertumbuhan sel-sel yang baru dan menggantikan sel-sel yang telah rosak.


Kalaulah mereka kata bukan kita ye..vivix ni mahallah..tapi mahal lagi kos rawatan untuk penyakit-penyakit kronik tersebut..

Kalaulah baru lagi dapat tahu sakit..makan ubat tu ubat ni..berubat sana dan sini..jika ditambah-tambah memang lebih dari harga sebotol vivix..entah-entah lebih dari harga berbotol-botol vivix.. 

Testimoni cegah sakit jantung dan salur darah tersumbat..iaitu penyakit jantung..
" awal bulan lepas ayah mertua dimasukkan ke hospital dan doktor bagitahu serangan jantung pertama dan ada salur darah tersumbat. Jadi kena refer ke IJN. Pagi semalam buat pemeriksaan di IJN nak tengok berapa salur darah tersumbat. Sama ada kene masuk belon/angioplasty atau terus kena buat pintasan jantung/bypass.


alhamdulillah petang doktor sahkan salur darah dah tak tersumbat. Jadi ayah boleh balik rumah. Apa yang kami ikhtiarkan adalah berikan set kesihatan jantung merangkumi phytocol, omega dan Vivix. Memang niat supaya 'clot' di salur darah tersumbat itu hilang secara semulajadi " - Aimi Syairah


Jadi kisahnya makan suplemen untuk langkah berjaga-jaga adalah terbaik. Beringat sebelum kena. pastinya vivix is the best.


sebarang pertanyaan bolehlah hubungi saya..

 Sekian semoga bermanfaat.



No comments:

Post a Comment

amynorami.com © . Designed by MaisarahSidi.com