12.5.16

Ramuan Tonik Ajaib Terbukti Membantu Merawat Diabetes

Bismillah..

Assalamualaikum..


Pada hari ini saya nak kongsi cerita tentang penyakit kencing manis atau diabetes. Memang kita telah berusaha untuk bebas dari terkena sebarang penyakit kan..Tapi kadang-kadang jugak tidak makan dengan diet yang betul. Antara punca utama penyakit kencing manis ni adalah dari faktor pemakanan. Kebanyakan orang suka sangat makanan yang sangat manis dan ianya diambil tanpa terkawal setiap hari..Air putih tak suka sangat nak minum..Jadi kat sini kita dah nampak masalah pada corak pemakanan.

Diabetes boleh berlaku kepada kanak-kanak dan bukan sahaja golongan dewasa. Penyakit kencing manis yang bersifat sementara juga boleh berlaku iaitu dikalangan ibu hamil. Perasan tak kebanyakan penyakit berpunca dari pemakanan dan lebih tepat lagi dari perut kita.


Apa Punca Diabetes atau Kencing manis


  • Obesiti - Berlebihan berat badan cenderung untuk mendapat kencing manis
  • Keturunan - Ini lebih kepada genetik..kalau ibubapa ada sejarah kencing manis..peluang untuk anak mempunyai penyakit yang sama adalah tinggi
  • Kurang aktif - kurang aktif boleh menurunkan keperluan insulin
  • Pemakanan - gula berlebihan

Tanda-Tanda Anda Pengidap Kencing Manis

  • letih
  • lesu
  • Kerap buang air kecil
  • Luka sukar sembuh
  • Dahaga yang melampau
  • Kebas-kebas kaki
  • Hilang imbangan
  • Penglihatan kabur

Jika anda terlibat dengan tanda-tanda yang disebutkan..segeralah mendapatkan rawatan dan berjaga-jaga dalam pemakanan. Kencing manis boleh dikawal tetapi untuk disembuhkan segera tiada ubatnya.

Jenis Penyakit Diabetes


Diabetes type 1

Masalah yang dihidapi pesakit ini adalah gula yang melebihi insulin yang terhasil.

Diabetes type 2

Masalah yang dihadapi oleh pesakit jenis ini adalah sel tak boleh menerima insulin. Sel tubuh menolak insulin.


Rawatan

Selain daripada pil dan cucuk insulin yang disyorkan oleh doktor, shaklee memperkenalkan suplemen yang boleh membantu merawat diabetes. Vivix mengandungi ramuan resveratrol yang boleh membantu mengawal paras gula dalam darah. Dan jugak membantu membetulkan sel supaya sel menerima insulin.


Jom kita lihat perubahan yang dialami oleh para pengamal vivix.


Testimoni 1

 Anisah Abdullah : " Ayah saya adalah pengidap kencing manis sudah hampir 20 tahun. Bacaan gula dalam darah tak pernah kurang dari 13.. Hasil medical check up, organ dalaman ayah sudah berada di stage 4 dan perlu melakukan dialisis.

Selepas consume vivix, bacaan gula dalam darah kembali normal, dialisis tak perlu buat dan doktor macam tak percaya yang rekod kesihatan ayah seperti orang normal tanpa masalah diabetes..Alhamdulillah.."
 " Maklong Jah ada diabetes mencecah 18. Saya mengesyorkan vivix dan baru hari ni Maklong Jah mai rumah dia bagitau diabetesnya dah turun ke 8.2. Subhanallah..Alhamdulillah..saya benar2 terharu sebab masa mula introduce vivix dulu saya memang niat nak tolong makjah merawat penyakitnya..

Maklong Jah sendiri cakap dia rasa dah makin sihat dan memang boleh nampak jelas perubahan dia.."
 Nurul Aiman: " Saya bagi mak saya vivix. Dah masuk 2 botol. Sebelum ni mak paling risau bacaan blood sugar dan kolesterol dia. Now, bacaan dah normal since 1st botol lagi. Sebab tu saya terus bekalkan mak vivix. Semoga kesihatan mak terus baik dan mudah beribadat."


" Salam semua

Hari ni saya nak share testimoni merawat diabetes dengan vivix oleh ayah saya sendiri.
Terbukti vivix mampu membantu masalah diabetes.
Ni buku checkup abah saya. Abah saya makan takde pantang. Kadang2 tu sehari tu sampai 3x bancuh kopi. Makan nasi berpinggan-pinggan. Ni semua memang musuh utama kencing manis la kan.
Hari tu kita sedar dari sehari ke sehari makin bertukar kaler jadi hitam plus ujian diabetes tak pernah di bawah 10. Doktor pun dah suruh inject insulin setiap hari, baru la menggelabah cari alternatif lain. Saya punca cadangkan vivix.
Sekarang vivix yang abah minum belum habis sebotol. Tapi report kesihatan abah memang memeranjatkan. Dalam 4X ujian darah yang dibuat dalam sehari, cuma 1x je yang lebih dari 10. Itu pun sebab lunch diia makan nasi berpinggan-pinggan macam biasa..Alhamdulillah.."


InsyaAllah dengan ikhtiar vivix dapat membantu untuk pulih dari penyakit diabetes atau kencing manis. Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya..



Semoga bermanfaat.



No comments:

Post a Comment

amynorami.com © . Designed by MaisarahSidi.com