30.5.16

TIBI : Skim Ubat Untuk Pesakit Tibi Amatlah Azab! Syukur Ada Rawatan Alternatif

Assalamualaikum semua

Kisahnya hari ini tentang penyakit tibi..Sesiapa yang pernah kena penyakit ni memang tahulah azabnya memakan ubat-ubatan untuk membunuh kuman tibi tersebut..

Memang takde cara lain selain memakan segala pil yang diberikan..memang amat pahit..bagaimana nak tahu badan telah diserang kuman tibi? bahaya tak? mari kita teruskan membaca.

Apakah Penyakit Tibi

Nama lainnya adalah batuk kering atau tuberculosis. merupakan jangkitan bakteria mycobacterium tuberculosis, yang biasanya menyerang paru-paru (TB pulmonari) dan ia juga mampu menyerang sistem saraf tunjang (meningitis), sistem limfa, tulang, sendi dan lain-lain.

Penyakit Tibi di Malaysia

Pada suatu ketika dahulu penyakit tibi pernah menjadi pembunuh utama kepada peduduk Malaysia..itu dulu sekarang masih ada lagi kes tibi namun bilangannya sudah dapat dikurangkan..

Jatuh dah ranking penyakit tibi..penyakit jantung pula ungguli carta.hehe.

Imunisasi BCG setelah bayi dilahirkan dikatakan membantu supaya penduduk kurang berisiko untuk mendapat jangkitan tibi.

Virus tibi ini asalnya dibawa masuk ke Malaysia melalui pendatang asing yang bekerja di Malaysia. 

Bahaya penyakit ini boleh berjangkit dengan mudah dan sekiranya pesakit tidak mendapatkan rawatan segera, ianya memang mudah berjangkit kepada orang lain. Jadi setiap orang harus tahu tanda-tanda penyakit tibi.

paru-paru menunjukkan kuman tibi telah merebak

Tanda-tanda penyakit tibi

  • Batuk berdarah dan berkahak
  • Sakit di bahagian dada
  • Lemah dan cepat letih
  • Hilang selera makan dan berat menyusut
  • Demam
  • Berpeluh diwaktu malam
  • Badan Menggigil

Cara penyakit ini merebak

Melalui pesakit tibi itu sendiri. Ianya merebak melalui udara. Apabila pesakit tersebut batuk atau bersin, mereka akan mengeluarkan bakteria tibi dan akan dihidu oleh orang lain dan mengakibatkan jangkitan.

Apabila kuman tibi telah bertapak dalam paru-paru ianya boleh merebak  melalui darah ke bahagian buah pinggang, tulang belakang dan otak. 

Sekiranya pesakit tidak makan ubat yang dibekalkan/suntikan, ianya boleh mengundang maut.

Rawatan Alternatif

VIVIX adalah suplemen yang boleh tingkatkan sistem imun badan kita. 

Dengan kekuatan antibodi inilah akan dapat menyerang balik bakteria tibi dan memulihkan kesihatan pesakit tibi secara semulajadi.

Namun harus diingat vivix sebagai pemangkin antibodi dan ubatan yang diberikan harus dimakan seperti biasa sehinggalah anda benar-benar sembuh. 

Jom kita lihat testimoni yang berjaya rawat tibi dengan VIVIX



" Bila vivix berjaya menyembuhkan penyakit tibi ayah mertua yana, daku yang ada history  penyakit tibi memanglah kagum..
Sebab? hello, scheme ubat untuk penyakit tibi oleh hospital kerajaan sangat azab ok!..tu ade 2 option either amek ubat or cucuk..hari2 kena makan ubat, yang paling takleh tahan ubat kaler merah tu..ngan kencing2 ko jadi merah..blom masuk ubat yang paling pahit kaler putih 3 biji..baru letak kat lidah dah rasa pahit sampai muntah-muntah..kalau amek option cucuk, hari-hari ko kena pergi hospital untuk dicucuk...dulu masa on treatment, ade sorang tu cucuk dia cakap punggung dia dah tak rasa apa..maklumlah kena cucuk hari-hari selama 6 bulan..
sebab tu ramai pesakit tibi especially orang tua sanggup tak makan ubat tibi..teruk ooo...bila yana cakap ayah mertua beliau sembuh dengan amalkan vivix, memang daku kagum!!.."


Semoga bermanfaat untuk kita semua..apa pun vivix mungkin boleh membantu pesakit tibi supaya tak telan ubat atau cucuk selama 6 bulan..

Mungkin boleh dipendekkan jangka masa tersebut.. vivix hanya membantu ye..ikhtiar selagi mampu! sebarang pertanyaan boleh terus hubungi saya..


Atau jika anda mahu beli sendiri pun boleh..pastikan kad kredit/debit sahaja..klik aje kat bawah ni


No comments:

Post a Comment

amynorami.com © . Designed by MaisarahSidi.com