15.5.16

KANSER : Sirap Merah Yang Mampu Merencatkan Sel Kanser

Bismillah..



Assalamualaikum semua

Selamat berhujung minggu..Yang mana ballik kampung dan nak pulang ke tempat kerja tu semoga selamat hingga sampai.

Baiklah seperti yang kita tahu kanser merupakan penyakit yang tiada ubat khusus.

Kanser juga mempunyai peringkat-peringkatnya dan sekiranya ia dapat dikesan awal pastinya ada cara untuk merencatkan sel kanser tersebut dari terus merebak.


Walaupun memang dah sedia maklum bahawa kanser tiada penawar namun usaha untuk mengubatinya adalah perlu kerana kita dituntut untuk berbuat demikian.

Dan bukan sahaja duduk berpeluk tubuh berserah kepada takdir semata. 

Ajal maut Dia yang tentukan..jadi tugas kita adalah berusaha dan ikhtiar untuk melawan penyakit yang telah dianugerahkan kepada kita.


Apakah Kanser? 

Kanser merupakan pertumbuhan sel yang tidak normal dalam tubuh seseorang. Sel yang berkembang dan akan merebak jika tidak dirawat. 

Sel kanser begitu cepat merebak ke bahagian tubuh yang lain. Jadi setiap orang perlu tahu tanda-tanda awal kanser supaya ianya dapat dikesan lebih awal dan untuk rawatan susulan. 

Sel kanser wujud dalam saiz dan bentuk yang berbeza dari sel yang normal dan ianya boleh dilihat jelas di bawah mikroskop.

Terdapat banyak tanda yang boleh kita kesan sekiranya kanser telah pun berada dalam tubuh..Antaranya ialah;


  • Sakit perut atau senak perut - Ini mungkin petanda kanser kolon (usus besar) sekiranya sakit berulang kali
  • Sakit yang seperti sesuatu menusuk ke pankreas (mungkin ini petanda kanser pankreas)
  • Perut berasid atau rasa penuh walaupun makan sedikit - Tanda awal untuk kanser perut adalah sakit dibahagian abdomen atas atau pertengahan perut..Sakit dibahagian bawah kanan perut boleh menjadi petanda awal kanser hati
  • Kerap demam dan mudah terkena jangkitan - Ia boleh menjadi tanda awal leukemia..iaitu kanser sel darah yang bermula dari sum-sum tulang yang menghasilkan sel darah putih yang tidak normal, yang mengerumuni sel darah putih yang normal. Keadaan ini menyebabkan pesakit kurang daya tahan penyakit dan mudah terkena jangkitan kuman
  • Muka membengkak - Sesetengah pesakit dengan kanser paru-paru  mengalami keadaan bengkak atau kemerahan di muka. Ini terjadi kerana sel kanser kecil menghalang saluran darah di dada, mencegah darah daripada mengalir dengan bebas daripada kepala dan muka.
  • Nodus limfa yang bengkak di kawasan-kawasan leher, ketiak atau pangkal paha (ketulan). Pembesaran limfa di leher atau ketiak kadang-kadang ialah petanda tiroid, kanser otak atau kanser tekak. Bengkak yang tidak menyakitkan pada leher, ketiak atau pangkal peha juga tanda awal leukemia.
  • Lebam teruk atau pendarahan yang sukar berhenti - Gejala tidak normal pada platlet sel darah merah boleh menjadi tanda leukemia. Antara tanda lainnya adalah gusi berdarah semasa menggosok gigi dan lebam di jari dan tangan..Ini kerana sel-sel leukemia mengerumuni sel-sel darah merah dan platlet lalu merosakkan keupayaan darah untuk membawa oksigen dan beku.
  • Pendarahan rektum atau darah dalam najis - ingatkan buasir kan..tetapi itu mungkin tanda awal kanser kolorektal
  • Puting payudara yang bersisik atau mengeluarkan cairan - Ini merupakan tanda biasa kanser payudara..bukan sahaja boleh berlaku dikalangan wanita namun lelaki juga berisiko..
  • Tanda-tanda lain kanser payudara adalah tompok-tompok merah, bersisik, atau kulit lekuk atau perubahan pada puting seperti kebocoran bendalir atau membelok masuk. Kanser payudara lelaki pula, mereka akan mengalami suatu keadaan yang dipanggil gynemastia, ada ketulan benigna di kawasan puting.


Apakah rawatan alternatif sekiranya sudah tahu kanser telah bertapak dalam tubuh?

Selain daripada rawatan yang disediakan oleh pihak hospital, terdapat suplemen yang boleh diamalkan untuk membantu anda melawan sel kanser dari terus merebak. 

Vivix adalah suplemen yang hebat dari shaklee dan mempunyai ramuan ajaib untuk bertindak supaya merencatkan sel-sel kanser dari terus merebak. Jom kita lihat testimoni  berjaya dengan vivix.


Testimoni 1
 " Alhamdulillah puan..semalam mak pergi check up..Doktor kata tak perlu kemo lagi..cuma perlu buat ct scan every 3 months..next bulan 6.. Ni yang su nak mak konsisten ambil vivix dengan nutriferon.. Su nak monitor perkembangan sel tu..if check up bulan 6, su nak mak konsisten ambil vivix untuk 3 bulan ni.."

Testimoni 2
"..Mak kene kanser tahap 4..dan alhamdulillah lepas kimo dah hilang kanser tu..cuma kena selalu check up..mak memang makan vivix time mula-mula dapat tau kanser..Tak pernah berhenti lagi..kalau tak makan takde tenaga..

rasanya sebab mak makan vivix jugak kanser tu dah tak naik..selalu doktor kata...risiko kanser akan naik semula lepas kimo..tapi alhamdulillah dah dekat 2 tahun.."

Testimoni 3 
Testimoni menunjukkan pesakit kanser yang telah sembuh dari kanser dan bonus awet muda..

Ini adalah kesan setelah 10 tahun konsisten dengan vivix dan juga suplemen yang lain..Subhanallah!

InsyaAllah jika kita berikhtiar untuk mencari penawar sesuatu penyakit, mungkin sinar bahagia menanti dipenghujungnya..sebarang pertanyaan boleh terus hubungi saya..














No comments:

Post a Comment

amynorami.com © . Designed by MaisarahSidi.com