25.5.16

Luka Kayap Sembuh, Sakit Saraf Hilang Dan Kini Cergas Seperti Biasa

Assalamualaikum

Entri kali ini saya nak share tentang testimoni mama sorang akak ni yang mengidap kayap dan dia telah sembuh pun dan mamanya cergas macam biasa. Mesti anda atau salah seorang dari ahli keluarga anda pernah mengalami kayap kan..

Dalam keluarga saya pun ramai jugak di antara mereka pernah mengalami kayap. Doktor kata kayap ular namanya..doktor juga ada memberitahu kayap ini biasa menyerang persakit sekali sahaja seumur hidup. Untuk sembuh pulak ianya memakan masa..Kayap ini biasanya dalam bentuk gelembung -gelembung air dan ianya tidak boleh dipecahkan. luka kayap akan sembuh dengan sendirinya dengan bantuan ubat atau suplemen.

" Salam semua di SGL..saya nak share testimoni vivix saya boleh? Actually saya beli vivix ni untuk mama saya yang kena penyakit kayap kat belakang badan...Alhamdulillah..kayapnya sembuh..tapi untuk pesakit kayap, walaupun kayap tu dah sembuh tapi serangan kat saraf tu masih berterusan. mama selalu rasa kat tempat bekas luka tu dan bahagian belakang dekat pinggang macam disebat-sebat sakitnya. doktor cakap memang normal maacam tu sebab kayap serang urat saraf dan membuatkan urat saraf rasa teratrik gitu..So, saya try belikan vivix untuk mama dan Alhamdulillah syukur sangat dengan kuasa Allah, mama dah tak rasa sakit macam biasa lagi lepas minum vivix..lega dan senang hati bila tengok mama cergas macam biasa.."

Punca Penyakit Kayap

Kayap adalah disebabkan oleh virus varicella-zoster iaitu virus yang sama yang menyebabkan cacar air (chickenpox). 

Virus varicella-zoster adalah sebahagian daripada kumpulan virus yang dipanggil virus herpes. termasuk virus yang menyebablan kudis sejuk dan jangkitan kelamin. Oleh kerana itu, kayap juga dikenali sebagai herpes zoster. 

Mereka Yang Berisiko Mendapat Penyakit Kayap

  • Mereka yang mempunyai imun badan yang lemah
  • Bayi yang baru lahir
  • Wanita hamil

Tanda-tanda Jangkitan Kayap

Kayap mengakibatkan radang urat saraf. Ia akan menyerang di satu-satu kawasan tubuh sahaja seperti muka dan dada.
  • Rasa kebas, sakit atau panas dibahagian saraf terlibat
  • Demam, kepenatan dan sakit kepala


Rawatan Kayap Dengan Suplemen

Vivix adalah suplemen yang paling sesuai untuk membantu menyembuhkan kayap dan juga untuk kesan jangka panjang ia dapat memulihkan kesihatan pesakit secara menyeluruh..

vivix juga membantu dalam menyembuhkan luka kayap dan juga luka tersebut pulih tanpa parut..insyaAllah..Jadi kalau ada di antara ahli keluarga anda yang mengalami kayap boleh mencuba vivix. Vivix bersifat anti radang dan sesuai untuk melegakan radang urat saraf tersebut.


Sekian semoga bermanfaat..sekiranya terdapat sebarang pertanyaan boleh terus hubungi saya..





No comments:

Post a Comment

amynorami.com © . Designed by MaisarahSidi.com