30.10.15

Cara Terbaik Nak Atasi Masalah Anak Yang Memilih Makanan

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Hari ni kita kawan nak story pasal makan..semua orang perlukan makanan untuk teruskan hidup..terdapat pelbagai makanan kat malaysia ni..sangatttttttttttt banyak..

Sebut je dari masakan melayu, cina, india, western.macam-macam ada..namun bagi kanak-kanak selera mereka berbeza..kebanyakannya suka kan sesuatu yang manis..hidangan sayuran dan buahan jarang dorang ni suka makan..jadi macam mana nak buat dengan kanak-kanak sebegini ye.

Tips bagi anak tidak memilih sangat ketika makan.



  • buatkan makanan feberet dorang disamping hidangan tambahan yang kita mahu dia makan..sebab nanti dorang lapar and tak makan pulak.
  • sayuran dan buahan tu buat bentuk-bentuk yang menarik..jangan putus asa..buatlah sampai 2,3 bulan camtu..insyaallah sekurang-kurangnya ada jugak yang dorang suka nanti
  • ceritakan pada mereka tentang kebaikan dan keseronokan makan makanan yang berkhasiat..biasa kanak-kanak suka dengar cerita..hehe..cuba je..cerita pun kene bestla
  • bagi suplemen yang boleh menaikkan selera makan anak kita..contoh vitamin c..multivitamin..biasa kalau p klinik jumpa doktor dia akan cakap kene makan suplemen untuk naikkan selera makan..dan vitamin C dan multivitamin adalah cadangan yang biasa kita dengar kan..

Untuk kanak-kanak,  mealshakes dan vitalea adalah paling sesuai untuk mereka yang memilih makanan..mealshake sangat membantu untuk menaikkan selera makan anak-anak. cuma perlu bancuh mealshakes dengan minuman kegemaran mereka dan beri mereka minum. 

Kedua-dua suplemen ini bukan sahaja membantu tingkatkan selera makan malahan membantu menguatkan sistem imun badan kanak-kanak tersebut.


Saya kongsikan dua ibu yang risau anak mereka yang kurus dan selalu kurang sihat..jom kita layan




Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.



Sebarang pertanyaan boleh terus hubungi saya..


No comments:

Post a Comment

amynorami.com © . Designed by MaisarahSidi.com