27.10.15

Kurus Selepas Bersalin, Berat Badan Turun Sampai 20kg!

Assalamualaikum semua


Semasa mengandung kita dimestikan naikkan berat pada sekian-sekian minggu kan..ye nak naikkan berat perlukan makanan..biasa orang kata dah berdua ni kene makan lebih..untuk anak jugak kan..

Ada orang memula trimester tu memang takde selera makan..lepas tu amik kau..makan je..pantang jumpe orang kata..ada orang seleranya bukan main..selagi tak tutup mata, asyik nak mengunyah aje kejenya.. tu yang kekadang berat naik mendadak..2kg seminggu..then kene minum air gula..ahaks....macam-macam pe'el orang pregnant ni kan..setiap orang pengalaman berbeza.

Kawan sendiri pun trimester pertama memang tak boleh nak telan nasi..bau nasi pun nak muntah..so sepanjang 3 bulan pertama memang kawan tak memasak..hihi..

Nasib en suami faham..nasib jugaklah baru anak pertama..kalau anak dah ramai mau tak menjerit-jerit anak nak makan...time ni kawan beli la mee sup, bihun sup ke..memang tak boleh nak makan nasi..

Cerita pasal berat badan ketika mengandung memang akan naik sekitar 9-15kg dari berat badan asal..saya sendiri memula 50kg je..sampai cukup bulan dah 64kg..tapi alhamdulillah lepas bersalin berat turun cepat..

Sebab genetik saya asalnya memang kurus..hihi..jadi bagi mereka yang sukar nak turunkan berat macam mana ek..

di sini saya kongsikan testimoni kurus selepas bersalin..Puan Salwa mengamalkan set berpantang shaklee dan set kecantikan shaklee..jadinya 2 dalam 1..cantik dan slim dalam masa yang sama..jom layan vimeo ni untuk dapatkan rahsia Puan Salwa kurus.



Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.






Okey jom kita lihat khasiat setiap suplimen itu ye



BCOMPLEX : membantu melancarkan aliran darah, apa yang kita risaukan kalau aliran darah tak lancar boleh timbul masalah lain pulak seperti meroyan/angin dalam badan. selain itu vitamin B juga mampu membantu ibu baru lepas bersalin meredakan tekanan..yela baru nak sesuaikan dengan status baru jadi ibu..malam baby berjaga siang tidur je..ibu jadi lesu tak bermaya.

VITALEA : membantu memberikan tenaga kepada ibu. selain itu mampu mencukupkan bekalan sel darah merah dan cukup aliran oksigen ke seluruh tubuh.

VITAMIN C : vitamin c sangat penting untuk penyerapan zat besi..vitamin C juga membantu mencantikkan kulit ibu secara semulajadi. jadi kulit ibu akan lebih bermaya dan segar.

OSTEMATRIX : mengandungi kalsium dan magnesium yang membantu melancarkan pembuangan semasa dalam pantang. makanya boleh atasi masalah sembelit.

ZINK : sangat penting untuk pulihkan luka selepas bersalin..selain itu boleh juga bertindak sebagai antibodi badan kita.

ALFALFA : kaya dengan fiber yang membantu dalam proses penghadaman dan juga boleh elakkan sembelit. dikenali juga sebgai tumbuhan yang berupaya berfungsi sebagai milkbooster kepada susu badan. sangat sesuai untuk ibu yang menyusukan bayi.

ESP : berfungsi untuk menyokong pertumbuhan dan perkembangan bayi. melalui susu ibu, bayi akan mendapat khasiat  untuk pertumbuhan tersebut. ini kerana ESP membekalkan sumber protein yang mencukupi untuk diet harian ibu. ibu menyusu memerlukan 70 gram protein sehari untuk membantu mereka dalam penyusuan yang sihat. ESP sesuai jugak untuk mengawal diabetes ketika hamil/selepas bersalin kerana indeks glisemiknya 39 je.

LECITHIN : membantu ibu untuk menguruskan badan..lecithin mampu menurunkan kadar kolesterol dalam badan dan memecahkan lemak..lecithin dinamakan pengemulsi semulajadi kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak..dalam bahasa mudah, ia menyebabkan lemak terapung dalam darah seterusnya mencegah lemak dari melekat pada dinding membran.



Berapa pula harga set bersalin ni:




Bcom : RM 53.75
Vitalea : RM 88.75
Zink : RM 33.75
Vitamin C : RM 92.50
Ostematrix : RM 61
TOTAL : RM 329.75
+
Esp : RM150.00
Alfalfa(S) : RM 53.75
TOTAL : RM 533.50
+
Lecithin : RM 52.50
TOTAL : RM 586.00 
(jika dengan harga ahli, boleh jimat sehingga 25%)


Sekian sahaja..jangan lupa hubungi saya whatsapp 010-9202273. semoga bermanfaat..untuk kita semua.



No comments:

Post a Comment

amynorami.com © . Designed by MaisarahSidi.com