28.10.16

Vitamin Penting Untuk Ibu Hamil

Assalamualaikum



Gembiranya hati bila dikhabarkan diri ni hamil. betul tak? seronok bukan kepalang! kemudian pergi ke klinik buat buku pink. Berbunga-bunga hati nak pergi ke klinik kan. 

Dah setel buku kita pastinya akan diberikan bekalan ubatan yang boleh bantu support zat nutrien seperti asid folic, b complex, vitamin C dan iron tablet. Iron tablet ni yang tak mampu nak telan sebab bau dia kuat sangat.

Saya pun dulu 3 bulan pertama tak mampu telan. Nasibla HB takda masalah masa tu. Jadi makan bekalan vitamin ni sangat perlu untuk menampung zat nutrien kita dan bayi dalam kandungan. 



Kita pun nak kan yang terbaik untuk bayi kan. jadi kenelah ikut nasihat doktor. perabis semua vitamin yang diberi. nak tambah lagi vitamin lain pun boleh jika kita tak mampu nak makan semua makanan yang berzat tu. 

Apakah suplemen yang berkahsiat dan boleh membantu kita di sepanjang kehamilan?  Ibu-ibu boleh ambil set ibu hamil shaklee. insyaallah zat nutrien lengkap ibu dan bayi.


Kebaikan setiap satu vitamin ibu hamil


VITALEA : multivitamin lengkap dan kaya dengan zat besi. zat besi bagus untuk penghasilan sel darah merah. jadi kurang berisiko untuk dapat hb rendah!

B COMPLEX : bcomplex shaklee mengandungi asid folik. ibu hamil memang perlukan asid folik untuk elak kecacatan bayi. ibu hamil perlukan 400 mcg setiap hari untuk elak kecacatan saraf tulang belakang yang boleh sebabkan kematian!

OMEGA GUARD : kaya dengan DHA. sangat bagus untuk perkembangan minda bijak

VITAMIN C : bagus untuk kesihatan gusi dan gigi. vitamin c juga bagus untuk pembentukan kolagen..kulit cantik tau! vitamin c membantu penyerapan zat besi yang optimum. 

OSTEMATRIK : bagus untuk pertumbuhan gigi dan tulang bayi dan juga ibu tu sendiri. bagus juga ambil ostematrik sebab bantu elakkan sembelit ketika hamil.


Semoga bermanfaat. jiak mahu order atau ada pertanyaan boleh terus hubungi saya wasap 010 920 2273.

No comments:

Post a Comment

amynorami.com © . Designed by MaisarahSidi.com