19.10.16

KESUBURAN : Akhirnya Berjaya Bergelar Ibu

Assalamualaikum


Impian mereka yang telah berumahtangga pastinya mahukan anak. Biasa anak pertama takde yang nak rancang..kalau boleh mahu bunting pelamin!


Seawal 6 bulan kawin belum pregnant takdela risau lagi, kalau setahun sikitla ada risau, kalau lebih setahun dah risau dan dah mula cari pelbagai cara nak dapatkan zuriat.

Isu nak dapatkan anak ni perlu kerjasama kedua pasangan. barulah komited dan beri sokongan sesama sendiri. jadi taklah terasa penat kalau setiap kali cubaan belum membuahkan hasil. betul tak?

Jom kita tengok apa kah pemakanan yang boleh diamalkan untuk bantu wanita berkahwin mudah hamil..

Pemakanan sihat untuk bakal ibu


  • Pisang - mengandungi sumber vitamin B6 yang membantu stabilkan hormon
  • Asparagus - kaya dengan asid folic, baik untuk persediaan rahim ibu
  • Badam - kaya dengan vitamin E, elok para suami makan, bantu tingkatkan kualiti sperma
  • Telur ayam kampung - kaya dengan khasiat vitamin D, wanita yang sukar hamil asbab vitamin D yang kurang
  • Ikan - kaya dengan 'fatty acid' bagi lelaki dan wanita
  • Kacang pis - kaya dengan zinc jadi ianya bagus untuk kualiti sperma
  • Tofu - bagus kerana kaya dengan zat besi bagus untuk persediaan kehamilan
  • Buah tin - kaya dengan zinc jadi ianya bagus untuk kualiti sperma
  • Ambil suplemen untuk bantu tingkatkan kesuburan lelaki dan wanita
Antara suplemen yang boleh dicuba untuk bantu tingkatkan kesuburan adalah GLA complex. 

Gla complex mengandungi minyak bunga matahari dan kaya dengan vitamin E. Gla bukan sahaja bagus untuk wanita tetapi juga lelaki.

Jadi Gla complex boleh diamalkan sebagai ikhtiar kesuburan lelaki dan wanita..semoga membantu anda..



" salam..saya happy sangat sekarang, sebab baru sekali cuba GLA upt dah positif..belum sempat habis sebotol..syukur sangat-sangat.."

 " salam dear..heheh..lupa nak gtau..saya da pregnant 7 weeks now saya nak tau la..ada tak any supplement yang bagus untuk ibu hamil yang baru cam saya ni..tuk elak loya dan bertenaga.."



" assalamualaikum, kali ni terpanggil nak berkongsi dengan semua. mula2 malu..tapi bila difikirkan boleh membantu orang lain..saya rasa tak salah saya berkongsi berita gembira di sini..Alhamdulillah..

Setelah 6 tahun berehat..akhirnya saya disahkan hamil sekali lagi..2 tahun sudah saya mengalami keguguran setelah kandungan berusia 7 minggu.

Kali ini..kandungan telah berusia 9 minggu..saya cuma berdoa dan tawakal kepada Allah supaya kali ini ada rezeki..insyaallah..

Dah bermacam produk saya ambik, termasuk jamu, bayangkan balik kampung semua orang tanya soalan yang sama.."bila nak tambah lagi?..balik kg mertua..orang tanya..kapan lagi..tambah dedeknya..hehehe..tension jugak lama-lama..

Saya pejam mata..tingalkan semua produk lain..termasuk jamu2..saya istiqomah dengan gla dan alfalfa setiap hari..tutup mata..pekakkan tellinga..saya consume gla setiap hari..alfalfa setiap hari..Ada ja masalah period sikit atau sakit..rujukan saya..adik saya sendiri..

6 bulan tanpa jemu makan secara konsisten. alhamdulillah..syukur..berkat doa dan usaha tanpa jemu..

Rakan-rakan yang masih belum ada anak..atau sedang mencuba..amalkan..gla.alfalfa..suami makan zinc dan vitamin e..
insyaallah..berdoa sentiasa..syukur alhamdulillah.."

"Alhamdulillah..di sini saya nak kongsi sikit pengalaman saya..setelah setahun saya mendirikan rumahtangga saya belum dikurniakan cahaya mata..dan dua bulan yang lepas saya cuba set kesuburan shaklee berkat doa dan sabar saya akhirnya semalam saya ada berita gembira..saya disahkan hamil 5 minggu..doakan saya dan kandungan selamat ye.."

" Kawan saya amek gla dan alfalfa complex..dah 3 tahun kawin..alhamdulillah sekarang ngandung anak kembar.."


" saya ambil gla complex sahaja..bulan pertama cycle period jadi normal..bulan kedua dah positif..alhamdulillah.."
" hihi tq kak..ni sume angkara gla la kak..makan gla nak bagi period normal tapi dia bagi lekat terus..nak masuk 4 bulan dah.."

Semoga bermanfaat. kalau anda juga mahu mencuba anda boleh wasap 010 920 2273.


No comments:

Post a Comment

amynorami.com © . Designed by MaisarahSidi.com