24.10.16

MINDA : Tips Untuk Minda Cerdas dan Pintar

Assalamualaikum


Minda yang bijaksana boleh dipupuk sejak dari dalam kandungan lagi. sebab perkembangan otak adalah bermula seawal dari peringkat bayi berusia sehari dalam kandungan.

Pada trimester pertama perkembangan otak atau minda sedang giat berlaku. Jadi sebab itulah mengapa saya kata minda bijak boleh dipupuk seawal usia kandungan.

minyak ikan yang kaya dengan DHA dan EPA sangat bagus untuk pekembangan otak kita. masa kecil dulu pun parents pernah memberi makan minyak ikan masa sekolah dulu. Tapi masa tu tak tahu pun ianya sangat bagus untuk minda.

Yang saya makan berpuluh tahun dulu tu memang terserlah bau hanyirnya. Nak telan pun rasa tak sanggup. 

Omega guard ada juga bau hanyir cuma minima. kira bole la telan je terus camtu. nak pecahkan dalma mulut pun boleh.



Kepentingan Grey Matter dan Omega 3


Baiklah bagaimana omega guard membantu dalam mempengaruhi minda yang bijak. Ini semua angkara grey matter yang boleh buatkan anak kita bijak dan pintar. sebenarnya ada white dan grey matter. namun grey matter yang sangat penting untuk kecerdasan.

omega 3 dapat membantu tingkatkan jumlah grey matter. grey matter ni banyak sel neuron. jadi lagi banyak sel neuron yang dihasilkan semakin bijak dan pintarlah mereka.

macam mana nak dapatkan sumber omega ni. tentunya dari ikan salmon, chiaseed, flaxseed, kekacang dan banyak lagi.

namun anak2 tak semestinya makan semua sumber omega 3 ni kan. jadi beri saje omega guard shaklee. dah mudah sekarang ni kan.

Jika anda perlukan omega guard, anda boleh wasap saya 010 920 2273

Jom kita lihat testimoni minda bijak dengan omega guard..

" yaya dari umur setahun dya berikan omega. sambil senyum je yaya kunyah oemga tau. yaya lebih fokus, petah,cepat bercakap dan cepat menghafal. yang best, pipi yaya kalau waktu panas, pink-pink. Alhamdulillah yaya susah demam dan selsema. "

" omega dan lecithin memang terbaik..2 hari lepas anak saya bagi tahu kalau tak ambik omega dan lecithin memang blur..tak boleh fokus penghafalan al quran..memang 2 produk ni setiap bulan kena order. si ayah dan ummi untuk maintain kolesterol..si anak untuk kecerdasan otak.." 

" untuk dikongsi. resukt anak form2..no 2 dalam kelas..anak darjah 3..dapat no 3 sekolah pagi dan no 3 sekolah agama. alhamdullillah. ambik omega 2 bulan...daya fokus tinggi ambik omega.."

No comments:

Post a Comment

amynorami.com © . Designed by MaisarahSidi.com