26.10.16

Set Ibu Menyusu : Tips Penyusuan Berkesan

Assalamualaikum


Tahniah kepada ibu-ibu sebab dah pun jadi ibu, mungkin kali pertama, kedua atau yang ke sembilan. Alangkah gembiranya ibu apabila dapat susukan anak sepenuhnya dengan susu badan.

Memang ada ibu yang mempunyai masalah pengeluaran susu badan. 

Lebih-lebih lagi pada peringkat permulaan. Jadi apakah cara yang boleh bantu ibu supaya dapat bersedia awal untuk hadapi masalah air susu tak keluar, air susu tak pekat, susu tak meriah dan sebagainya.


Tips penyusuan untuk ibu menyusu

  • Pastikan susukan anak sejurus dilahirkan - biasanya kita akan diajar cara untuk menyusukan bayi kalau itu adalah anak pertama. usahakan susu ibu adalah minuman pertama yang dia rasa selepas lahir. susu yang permulaan sangat tinggi kolustrum yang sangat baik untuk sistem imun bayi.
  • Memulakan penyusuan walaupun bayi minum kuantiti yang sedikit - ini kerana kandungan kolustrum dalam penyusuan yang memula dah pekat dan sesuai dengan keperluan perut bayi pada ketika itu. Jadi ibu-ibu teruskan juga sebab bayi memang menyusu sedikit pada peringkat awal ni. teruskan sahaja!
  • Pemantauan kekerapan menyusu - jika anak kurang menyusu, anda boleh kejutnya untuk menyusu sekurang-kurangnya 2-3 jam sekali.
  • Tingkatkan pengeluaran susu - kekerapan menyusukan bayi akan tingkatkan pengeluaran susu. Amalkan konsep supply dan demand.
  • Susu ibu makanan utama bayi -pada peringkat 6 bulan pertama susu ibu adalah makanan terbaik untuk bayi. ianya mudah dihadam dan sangat cukup berzat cukup bayi.
Jadi apakah yang boleh membantu ibu-ibu bagi penghasilan susu ibu yang lebih meriah. Set penyusuan boleh diambil mengikut bajet masing-masing.


SET MENYUSU BAJET


SET PENYUSUAN BASIC


SET PENYUSUAN PREMIUM


Semoga bermanfaat. sekiranya anda ada sebarang pertanyaan atau order boleh terus wasap 010 920 2273.


No comments:

Post a Comment

amynorami.com © . Designed by MaisarahSidi.com