3.8.16

Tips Untuk Kurangkan Rabun Dan Turunkan Power Cermin Mata

Assalamualaikum


Terasa pandangan makin kabur. Biasa boleh tengok tv dari jauh je. Tapi sekarang kene duduk dekat-dekat je dengan TV. sape penah rasa macam ni. Ni alamatnya kene pakai spek dahla.

Rabun ada macam-macam jenis. rabun jauh, rabun dekat, rabun silau, rabun ayam pun ada jugak. Kalau perasan rabun ni kita tak sedar pun tiba-tiba je ada kan..

Macam saya sendiri, rabun ada jugaklah rabun jauh. tapi power tak kuat. pernah dulu saya pakai spek masa belajar. tapi kadang-kadang je. 

Kalau dalam kelas tu duduk kat belakang memang nampak double tulisannya. jadi untuk elakkan pakai spek, saya duduk depanla..hehe.

Pun boleh bagi mengurangkan risiko power mata makin teruk. ada juga petua orang lama mengatakan makan carrot bagus untuk mata sihat. Maka rasa tak larat nak telan air karot tu hari-hari kan.

Ingat tak dulu kita ada belajar pasal rabun jauh dengan rabun dekat..siap kene lukis bahagian mata tu kan. Apa ye bahagian penting mata, Sklera, koroid dan retina..retina bahagian penting sebab fokus cahaya..ye ke tak cikgu sains..saya ni pun ingat sikit2 je..




Tips supaya power mata tak bertambah lagi dan lagi


  • Tidak membaca dalam gelap sebab memaksa mata anda untuk fokus 
  • Tengok TV dalam jarak yang sesuai. maknanya tidak terlalu dekat dan terlalu jauh..kene amal dari kecik
  • Amalan pemakanan yang kaya dengan vitamin A. baik untuk pencerahan mata
  • Kawal pemakanan yang bagi yang berpenyakit seperti diabetes supaya tahap penglihatan terjaga
  • Menggunakan kaca mata hitam pada cuaca panas terik supaya dapat menjaga kesihatan mata
  • Tengok suasana yang hijau selalu. terapi lah ni kiranya
  • Elakkan penggunaan ubat titis dengan kerap. jika perlu boleh lah


Satu lagi tips ami nak bagi. makan je pil carotomax yang sememangnya kaya dengan beta karotina khas untuk mata yang cerah dan cantik. Bonus kulit pun pinkish.

Jom tengok testimoni mereka yang amalkan carotomax

testimoni 1


" saya masih meneruskan pengambilan carotomax untuk menurunkan rabun jauh dan pelbagai faedah kesihatan yang lain kerana carotomax sangat banyak khasiatnya "
testimoni 2


" kak nak tau tak? tadi saya cek mata. power mata saya dah turun "
baru seminggu makan..alhamdulillah. syukur..
testimoni 3


" saya seorang yang rabun jauh dengan power spek beratus-ratus la jugak, pendek kata kalau tak becermin mata tuh, memang sume nampak blur. kalau ada orang berada berdekatan sekitar 3-4 meter tuh, konpem tak nampak bijik mata dia. nampak bulat hitam je sekitar mata cam mata panda tuh. hehe

pertengahan febuari yang lalu , saja la mencuba carotomax sementelah mengikut review, ianya baik untuk kesihatan mata, alhamdulillah selepas dua minggu consume carotomax ni, penglihatan agak baik daripada biasa, kalau sebelum ni, saya langsung tak nampak bunga pada langsir dalam bilik kalau berbaring atas katil. 

warna bunga dan tanah lebih kurang sama, yang membezakannya cuma bunga tu timbul. tapi selepas ber-carotomax, saya boleh nampak bunga tersebut..siap bangun pegi kat kangsir sebab tak caya.hehe.

memang sangat teruja lah nak ngabihkan botol yang pertama sebabnya selain daripada jarak penglihatan tanpa cermin mata bertambah baik, jeragat di muka pun semakin berkurangan.."


masa balik kampung last week


" mak rasa mata makin elok la. sebelum ni kalau tengok  lampu nampak pecah-pecah je, lepas makan vitamin A ni (carotomax)  takde pecah-pecah dah "


alhamdulillah seronok dengar my mum dah jatuh cinta dengan carotomax, siap nak belikan untuk dua orang adik saya yang speckie tu. "

kalau anda mempunyai bajet lebih pengambilan omega juga bagus untuk penjagaan mata yang baik..
sekian semoga bermanfaat..kalau nak tanya atau order boleh hubungi amy 010.920.2273..boleh wasap atau sms je..



No comments:

Post a Comment

amynorami.com © . Designed by MaisarahSidi.com