11.3.16

Tanda-Tanda Anda Keracunan Makanan..

Assalamualaikum..

Saya mau share sikit pasal keracunan makanan ni..sebab baru ni saya pernah kena dan tak tahu pun itu adalah keracunan makanan. 

Padahal masa tu saya takde makan luar dan takde travel ke mana-mana ataupun pergi makan kenduri...hehe

So macam mana boleh terkena..saya sorang je..nasib baik suami dan anak takde pape..

kami sume makan benda yang sama..walaupun baru je masuk setahun, anak saya nak try macam-macam makanan cuma kuantitinya sangat sikit..bagi rasa je kan..hehe..

Saya sangat heran bila perut tiba-tiba sangat sakit dan terus ke toilet untuk membuang..al-kisah...lepas tu sama jugak sakit perut dan sampai kene pakai pad sebab ter_____ dalam seluar..

tak sempat nak ke toilet..first kene macam ni..saya pun heran..saya ada gastrik so amikla ubat gastrik..sakit tak hilang pun..

takde angin pun keluar..biasa gatsrik angin mesti keluar punya..ok stop ubat gastrik..saya amik garam alkali tu dan makan madu bancuh dengan air suam..boleh la tahan..

Hari ke 3 baru pergi ke klinik..rupa-rupanya 'food poisoning'..terus tangkap ape yang saya makan..selain makanan yang dimasak sendiri..

Memang ada makan pemberian orang..adalah sejenis makanan tu..tapi saya makan keesokan harinya..pagi2 pulak tu..memang dah nak terkena kan..

Biasa cirit birit ni skali dengan demam..tapi saya memang tak makan ubat demam..minum air je..selera makan masa ni memang out habis..huhu..


Then sekarang saya amalkan ESP..alhamdulillah perut dan beransur kurang pedih..selera makin ok..dah boleh makan macam biasa..syukurlah ada ESP..sesiapa yang ada gastrik tu jangan risau sebab soya ESP takkan pedihkan perut anda..insyaallah..tak perlu ambil ubat yang lain dah..

sekian sahaja #kisahbenar dari saya..

semoga bermanfaat..

kalau nak order terus hubungi saya je..whatsapp pun boleh 010.920.2273


No comments:

Post a Comment

amynorami.com © . Designed by MaisarahSidi.com