25.11.16

Penyakit Kanser Paling Banyak Di Malaysia

assalamualaikum


Penyakit apa agaknya paling berisiko kat Malaysia ni. Selain penyakit jantung, penyakit kanser antara yang paling berisiko dan tiada penawar khas. 

Saya nak kongsikan beberapa kes kanser yang sering dihidapi orang masyarakat di Malaysia.

Kanser Payudara


1:19 wanita  berisiko untuk mendapat penyakit kanser payudara ini. Namun begitu lelaki juga berisiko untuk mendapat kanser ini.

Faktor sejarah keluarga yang mempunyai kanser akan memberi risiko kepada ahli keluarga lain untuk mendapat penyakit kanser yang sama.

Kanser pangkal rahim/rahim


Wanita adalah digalakkan untuk membuat pemeriksaan seperti 'pap smear' untuk tujuan mengesan kanser pangkal rahim sekiranya ada. 

Ujian 'pap smear dibuat atas sebab langkah berjaga2 sahaja dan jika tiada apa yang mencurigakan, jadi ianya tiada masalah.


Kanser paru-paru


Banyak dikesan dihidapi oleh lelaki yang merokok. Walaupun pelbagai amaran yang dikeluarkan, namun iklan tersebut langsung tidak membawa apa-apa perubahan kepada mereka.

Kanser usus


Banyak dikesan di Malaysia barat. Kes yang banyak adalah di kalangan lelaki cina. Biasanya kes kanser usus ini melibatkan faktor pemakanan yang tidak sihat. 

90% kes di Malaysia berlaku kepada merekayang berusia 40 tahun dan ke atas.

Semoga kita terhindar dari sebarang sel kanser. JIka anda mempunyai sejarah keluarga yang mempunyai kanser, adalah baik jika anda mengambil langkah berjaga2 seperti mengambil suplemen.

pengambilan vivix pilihan terbaik kerana vivix adalah agen antioksida yang boleh bantu bertindak sebagai perisai..insyaallah.


Nak order vivix..moh wasap
ami 010 920 2273

Semoga beri manfaat..

No comments:

Post a Comment

amynorami.com © . Designed by MaisarahSidi.com