9.2.17

Cara Nak Sembuhkan Luka Dengan Cepat

Assalamualaikum


Luka operation lambat sembuh? sebab pemakanan ke atau sebab ada penyakit yang menghalang luka tu lambat sembuh.

Mungkin ada sahabat, sedara anda yang pernah buat pembedahan seperti membuang bisul. Boleh dikatakan bisul masalah kecik je kan. Tapi memang perlukan operation kecil untuk bersihkan bisul tu.

Walaupun bisul sahaja..ianya tetap luka dan perlu penjagaan rapi untuk betul2 sembuh. aspek kebersihan dan pemakanan memang perlu dijaga rapi supaya luka akan sembuh dengan baik.

Pernah tak korang dengar kalau duduk atas bantal nanti kena bisul. Walaupun benda ni mitos tapi saya sendiri pun masih takut2 nak duduk atas bantal. takut kena bisul. 

Bagaimana bisul terjadi

bisul terjadi biasanya akibat jangkitan bakteria atau parasit. bakteria atau parasit ni masuk ke bahagian tisu dan membunuh sel sekeliling dan bebaskan toksin kat situ. kesannya memang pesakit akan rasa sakit di bahagian tersebut. 

Kawasan tersebut dijadikan tempat nanah terkumpul (iaitu sel2 yang dah mati). kiranya bila bakteria dan parasit dah bertapak kat kawasan tu..ia akan membesarkan kawasan jajahannya. sebab tu kalau ada rasa biji2 kecil pun kita harus berwaspada.

Antara simptom bisul adalah keradangan pada kawasan yang sakit, panas dan bengkak. Keradangan ini boleh sebabkan pengidap tidak selesa dan mungkin tak boleh nak berbuat apa.

Rawatan bisul


  • Operation adalah yang terbaik untuk mengeluarkan nanah serta akar bisul.
  • Rawatan tradisional untuk mengeluarkan nanah apabila bisul dan masak atau matang.

Kebanyakkan bisul dibuang dengan kaedah pembedahan. dan luka akan dicuci setiap hari dalam tempoh tertentu. Selain cucian tersebut, pesakit juga boleh ambil ubat atau suplemen yang boleh mempercepatkan luka sembuh dengan baik dan cepat.

Jika anda mencari suplemen natural dan bagus vivix adalah yang terbaik!
mahu mencuba hubungi ami 010 920 2273.


Testimoni luka pembedahan sembuh dengan cepat


" Buang bisul, lukanya dalam. sampai hari ni pun still berdarah lagi.Sakit..nak gerak pun susah, hari-hari kena cuci. tak tahan bila luka tu dikorek dengan span cuci.."

selepas seminggu beliau ambil vivix dengan sesudu sehari..

" Alhamdulillah bertambah baik. Daging yang kat tempat luka dah mula tumbuh sikit2.

No comments:

Post a Comment

amynorami.com © . Designed by MaisarahSidi.com