29.1.16

Pilihlah Ubat Atau Suplemen Semulajadi Dan Selamat


Assalamualaikum semua..

Petang2 gini ape dibuatnya tu..kalau suri rumahla kan baring2 jap..rehatkan badan tu..tiap hari dan masa kalau ade anak kecik ni memang payahla nak rehat lelama kan..i've been experienced it! haha

Ape la writer merepek ni..jom saya cerita pasal ubat vs suplemen ni..

Ubat - ni kita makan bila tak sihat/sakit kita cari ia..

Suplemen - kita makan jugak masa tak sihat/sakit TAPI kita boleh amalkan untuk jaga kesihatan..


Apakah ubat/suplemen yang kita makan tu selamat, takde bahan kimia, dadah..

bukan ape..kalau selalu bergantung pada ubat badan kita ni tak imun secara semulajadi..sakit je terus cari ubat..contoh panadol..sangat mudah dan cepat je kesannya kan..dalam panadol ade dadah..sebab tu dalam 1 hari kita tak boleh telan sampai 8 biji panadol..sebab nanti ketagih..ini cerita pasal panadol je..belum lagi ubatan lain..

Kalau ubat bius tu berbeza ye..takle compare kan kat sini..operation tanpa ubat bius?  ohhh tidak!!

Yang saya maksudkan ubat yang mudah untuk kita dapati dan amalkan..

Jom kita cerita pasal suplemen pulak..bezanya suplemen ni diproses dari bahan  semulajadi..suplemen ape yang saya ceritakan ni...ofkos la shaklee..saya pun ade amalkan suplemen ni tau..diperbuat daripada bahan semulajadi..dari vitamin sampaila ke sabun..semua dari bahan natural..

Memang selamat dan berkesan..insyaallah..

Anda-anda yang belum cuba boleh la cuba tau..tak rugi pun..memang untung dan kalau dah rasa pasti berusaha makan suplemen sebab nak elak makan ubat sintetik (tiruan)..

Contoh sabun shaklee..diperbuat daripada bahan semulajadi..fungsinya kekal sama untuk tujuan mencuci..bezanya memang sesuai jugak diguna pakai untuk mereka yang mempunyai alahan pada sabun..

Semoga bermanfaat..


No comments:

Post a Comment

amynorami.com © . Designed by MaisarahSidi.com