25.4.16

Tips Mudah Nak Tambah Berat Badan

assalamualaikum semua

Entry ni khas untuk mereka yang rasa berkeinginan untuk menambah berat badan. ada kalanya terasa diri kurus sangat..perlu menambah isi lagi untuk lebih ummphhh..haha..nak sado jugak la..

boleh..boleh...kene yakin dan konsisten. Yang saya nak perkenalkan ni adalah set untuk naikkan berat badan. 

Agaknya dah macam-macam cara dibuatnya kan..tapi berat susah betul nak naik..memang begitu..sebenarnya asal kita sihat dah okey tu. Tapi nak jugak naikkan berat..

Apa yang boleh saya buat untuk naikkan berat ni?


  • Minum susu, makan roti putih dan makan pisang..buat serentak..ikutlah nak bedal yang mana dulu..asalkan anda ambil semua tu dalam masa yang sama ye..(tips ni saya dapat dari akak polis..dia buat berjaya tau dalam masa sehari pulak tu..memang nak termuntah katanya tapi nak jadi polis tahankan je la)


  • Makan lewat malam..takpe je kalau anda memang nak naikkan berat makan je selagi anda tak tidur..kalau makan lewat pastu tidur bangun pagi mesti lapar gila kan..jadi memang baguslah untuk mereka yang nak naikkan berat..anda harus makan dan makan.


  • Cuba habiskan makanan dengan kuantiti yang lebih dari biasa..saya bagi contoh la ye..makan bungkus memang banyak isinya kan..kalau orang yang tak kuat makan memang susah nak habiskan..macam mana nak atasi masalah ni? mudah je..korang habiskan part yang susah nak habis tu kemudian baru habiskan part yang memang gerenti akan habis..satu lagi tips kalau nak makan banyak jangan minum air ketika sedang makan melainkan anda tercekik..


  • Makan suplemen yang boleh menaikkan selera makan..contoh makan vitamin C untuk naikkan selera makan. tak pun ambil je set naikkan berat ini, iaitu ambil vitamin B complex, mealshakes dan vitalea..

kalau korang berkeinginan nak cuba set ni bolehlah hubungi saya terus..nak beli sendiri pun boleh..pakai je ID saya seperti yang tertera kat bawah ni tau..




okey semoga berjaya dan bermanfaat kepada semua ye..

No comments:

Post a Comment

amynorami.com © . Designed by MaisarahSidi.com