26.4.16

Cara Nak Elak Ekzema Menjadi Semakin Teruk

assalamualaikum semua.. 

Jom singgah jap baca info dekat blog ni..heheh

jom saya citer pasal ekzema..entry sebelum ni pun ada kisah ekzema ni kan. ianya berlaku dari peringkat bayi sehinggalah orang veteren.

Ringkasnya ekzema berlaku sebab genetik, alahan pada habuk, makanan, air dan sebagainya. Ekzema ni sangat aktif ketika bulan penuh..

Apakah kene mengena dalam cerita ni pulak..kerana ekzema kan boleh sebabkan kulit gatal2, merah2..itu mungkin melibatkan sejenis organisma sangat kecik yang kita tak boleh nampak dengan mata kasar sedang menyakiti kulit kita. 

saya sendiri pun telah melihat kepada perubahan ekzema pada bulan penuh..memang aktif gatal2 tu..beberapa minggu kemudian reda dan datang balik..

ekzema sukar nak baik cepat tapi boleh dikawal..kalau datang gatal tu masyaallah rasa nak garu kuat2 kan..baru puas hati..tapi nanti luka, berdarah dan pedih..tu yang tak tahan tu..

Apa yang kita boleh buat untuk redakan ekzema ni atau lenyapkannya terus dari badan kita?

  • Kalau ekzema itu ada kaitan dengan pemakanan maka lebih baik kawal pemakanan supaya ekzema tidak semakin teruk..bab ni ramai yang fail..saya pun kekadang bedal je seafood..nasib ade amalkan suplemen boleh redakan gatal2 tu.


  • Jaga kebersihan sekiranya jenis kulit memang tak boleh kene habuk walau sikit..ini kes kulit itu tersangat sensitif. kalau kene kat orang dewasa boleh tahan lagi. tapi kalau bayi yang kene memang kesian..parents kene betul2 jaga kebersihan dia supaya ekzema tak semakin teruk.


  • Buat detoks. maksudnya buang toksin dari dalam badan. kerana mungkin sebab toksin tinggi dalam badan menyebabkan ekzema sukar nak baik. macam mana nak buang toksin ni? tunggu di entry yang akan datang okey.


  • Amalkan suplemen yang boleh redakan kegatalan atau membantu hilangkan terus ekzema ni. paling best kalau korang amik vivix sebagai suplemen harian untuk tujuan bebaskan diri dari ekzema ni. sebab apa vivix terbaik dan super power antioksidan..kiranya boleh pulihkan kulit yang gatal2 tu dan buang segala toksin dalam badan korang.


Baiklah antara suplemen lain yang korang boleh ambil adalah Omega guard, garlic, vitamin C, nutriferon dan ESP. Banyaknye nak kene makan..jadi pilihlah vivix..makan 1 tu je..


kalau nak order boleh terus hubungi saya. kalau nak beli sendiri pun boleh. branch dekat kan..pakai je ID saya..ada dalam poster kat bawah ni..nak tanye pape ke wassap je okey.



semoga bermanfaat..

No comments:

Post a Comment

amynorami.com © . Designed by MaisarahSidi.com