14.6.19

Tips Mudah Pekatkan Susu Ibu Dan Banyak

Assalamualaikum


Sebelum bersalin pun puan puan mesti dah fikir akan hal nak tambah susu badan. Yelah nak susukan anak selama tempoh yang agak lama iaitu 2 tahun.

normal ibu ibu risau jika susu drop tiba tiba. susu keluar sikit sejurus bersalin. Anak menangis dah. mak nak suruh bagi susu formula. kesian kat anak lapar.

Itu belum lagi cerita pam susu keluar sikit. Tengok pulak member post susu dia meriah sampai berbotol botol stok..punyalah risau.

Ibu ibu sekalian susu badan juga adalah rezeki buat anak. kita kene yakin susu badan memang ada apabila seorang wanita bersalin. Ini fitrah seorang wanita.

Dah berurut dalam pantang susu makin lancar keluar. Anak pula kuat ngempeng. proses ini menambahkan lagi kuantiti susu ibu. Sebab basic penyusuan adalah banyak demand banyaklah juga supply.

Saya dah cerita basic penyusuan. cara nak pekatkan susu pula..penting ke. Memang wujud situasi di mana susu ibu tidak pekat dan boleh beri kesan kenaikan berat badan bayi.. ini untuk bayi yang 0-6 bulan..100% bergantung pada susu ibu. Jika dah boleh makan kita boleh fikirkan jenis makanan untuk tambah berat.

Jadi tips mudah je saya nak share untuk pekatkan susu dan sekaligus bagi meriah. Syaratnya kene konsisten. perlu sentiasa amal..Insyaallah akan menjadi





Jika perlukan bantuan atau nak order boleh wasap je 010 9202273

No comments:

Post a Comment

amynorami.com © . Designed by MaisarahSidi.com